Tuesday, May 8, 2007

deli

kendini cok begenmis, ama bi ise yaramamis. cevirmis kafasini camdan. aklindan cikmiyomus cunku. yaninda oturanin oldugu tarafa baktiginda, yanindaki ona baktigini zannedip ona bakmis, ama aslinda o ona bakmiyomus. yanindaki muz kabugu iyice kokmaya baslamis olucak ki bu 3. kisi de kalkmis yanindan. belki de inme vakitleri gelmistir diye kandirmis kendini. kacirmamak lazim istasyonlari. unutursan, dalarsan kotu oluyomus. o da seni unutuyomus falan. kotu iste. ama bazen onlar seni unutsa ne guzel oluyomus, oyle dediler. ben de anlamadim zaten, bosver. bi de ben artik trenleri cok seviyorum. tikir tikir gidiyolar. trafik yok, kosturmaca yok. her sey belli. ama kacirabiliyosun bazen. ya da onlar seni unutup gidiveriyolar. bi daha da hatirlamiyolar zaten. sen hic geri donen tren gordun mu? ben de gormedim. dedim iste sana, unutuyolar ve hatirlamiyolar. aptal bu trenler. otomatik. anlamiyolar seni bu otomatik seyler. saat de oyle mesela. azcik yavas don, daha cok isim var diyosun ama anlamiyo. agaclarin yapraklarini yavas dusurmeyi biliyo ama! o yer cekimi mi? ne, fizik mi? tamam, ne bozuyosun ki? sen de soyle saatin yanina gec o zaman. sen de anlamiyosun. anlamayanlar parmak kaldirsin, sayim yapicam. 12345678910111213141516171819202122232425 ... 981763. anlayanlarin parmak kaldirmasina gerek yok, 7 kaliyo geriye. evet, sasirma o kadar cok diye. ne sandin! bi de sey dicektim, unuttum. demek ki diyemicem. olsun. seviyorum yine de ayakkabi bagciklarini. upuzun boyle. ben bi kere benim boyum kadar bagcik gormustum. ama dolandigi ayakkabi kisaydi. kocaman bi kurdele yapabiliyodum. sonra bi kere daha dugum atiyodum. dusmiyim diye takilip. dusersem noolur? acir, gecer sonra. hep oyle oluyo, geciyo hep. demin sucladigim saat sayesinde. kendi dediklerimi yalanliyorum. susiyim o zaman. uzun oldu zaten. gozlerin yorulcak sonra. zaten bas agrisi yapiyo bu bilgisayarlar. ama ben uzun yazdim diye benim sucum olabilir bu bas agrisi. insan habire suclicak bi seyler ariyo zaten. "yuzunden" kelimesi icerik olarak kotu diil ama biz suclamak icin kullaniyoruz. hepsi senin yuzunden iste. tamam bu kadar. git hadi simdi. ne biliyim bisiyler ye, gazete falan oku, uzaklas buralardan. bunlar hep para tuzagi zaten. bi de sari saclarindan sen suclusun. ben de gidicem bi ceviz agaci olcam bi yerlerde. kimse benim farkima varmicak. ruzgar yapraklarimi ucurucak, mevsim degisikligi yuzunden kel kalcam arada bi. ayakkabilarim olcak, ama sen goremiceksin. kimse goremicek. kollarimi kesicekler arada bi. baska bisileri rahatsiz ediyorum diye ya da daha cok cicek aciyim diye. anlayamicam nedenini simdi de bilemedigim gibi. ama hic yemek yemicem, obur olamicam. anca su icicem. o zaman vazgectim ben, ceviz agaci da olmicam. tren olucam, birilerini unutucam evet. ben kimim? bi dakka, olmadi bu. tren de olmiyim.

bi kus oliyim, kirmizi. kardinal kusu. kirmizi olursam erkek olurmusum ama olsun. ucarim ordan oraya. gagalarim birilerini. ya da saat oliyim en iyisi. duriyim istedigim zaman, evet. ne kiziyosun anlamiyorum bu kadar sacmaladim diye. kizmiyorum deme, o zaman suclicak birilerim olmaz. gidiyorum ben. hepsi senin yuzunden. anlayamiyorum bu tavirlarini...

0 BIDIBIDI: